For å få mest mulig ut av et jobbintervju er det alltid en god idé å lese seg litt opp på arbeidsgiver i forkant. Det samme gjelder bedriftsbesøket til NRK 07. februar.

Målet til NRK er enkelt: De skal finne nye gode ideer for digitale tjenester som NRK.no, NRK TV og YR til ulike plattformer. Det innebærer blant annet å jobbe med apper, nettsider og tjenester for smartklokker, smartTV, appleTV og andre nye dingser som kommer etter hvert. Kult, ikke sant?

På tirsdag skal vi besøke Avdeling for medieutvikling. Her finnes tverrfaglige team som jobber med ulike produkter i både korte og lange prosjekter. Disse teamene av designere, utviklere, prosjektledere, strateger og analytikere som alle jobber for å skape produkter og tjenester som svarer til publikums, og NRKs egne, forventinger og standarder.

Prosjektene Medieutvikling jobber med er mange.

Blant disse finner vi:

  • Ny NRK-app. Erstatter den gamle fra 2012 for å møte publikums forventninger.
  • Viderutvikling av radio-appen i samarbeid med Danmarks Radio. Podcast er i fokus.
  • Digital historieutvikling. Vant pris for Bygda som sa nei. Jobber videre med Valg 2017, Monsen på villspor og Gangs of Oslo.
  • Utforskning av VR-innholds potensiale.

Alt dette og mye mer skal vi utforske på tirsdag. Sees hos NRK!

Praktisk info om bedriftsbesøket:

Tid: tirsdag 7. februar fra kl. 12.00-15.00
Sted: Bjørnstjerne Bjørnsons plass 1
Oppmøte: 11.45 i Radioresepsjonen